Sunday 30 June 2013

Bisnes online Shaklee yang menguntungkan

Bisnes online Shaklee yang menguntungkan

Sekarang dah jadi trend ramai peniaga menjalankan perniaga melalui online. Sosial media yang menjadi kegemaran mereka adalah seperti facebook, blog, twitter, instagram, vlog. Saya sendiri mencuba nasib menggunakan teknologi yang berasaskan website dan internet untuk memasarkan produk Shaklee. Pengalaman 3  tahun itu telah memberikan keuntungan. 
Kenapa saya kata menguntungkan?
  1. Saya tak perlu duduk mengadap depan komputer or laptop or smartphone 24jam. 1 tahun pertama menjalankan bisnes online, saya masih lagi bekerja sepenuh masa sebagai jurutera dan bisnes online ni hanya part time. Saya hanya peruntukkan 2-3jam kebiasaannya pada waktu tengah malam atau sekitar jam 3pagi untuk berbisnes
  2. Saya tak perlu nak keluarkan duit yang banyak untuk upah orang buat renovation decoration kedai sebab saya hanya perlukan 'kedai' alam maya iaitu facebook fanpage atau pun blog. Kos untuk make up blog pun tak sampai ribu2 atau puluh ribu. Lagipun banyak sekarang blog yang bagi tutorial percuma. Hanya perlu rajin meng'google'
  3. Saya tak perlu bersiap cantik2 macam nak pergi ofis. Pakai baju tidur pun boleh study dan ikut kelas melalui online. Kan dah jimat masa.. masa itu emas....
  4. Untungnya sekarang saya menikmati income pasif..residual income dan kini tak perlu pulun buat sales. Hanya fokus coaching dan enjoy extra time.....  Siapa sangka bonus bulanan awalnya hanya RM1000++ telah menjadi 6 angka selepas  2tahun berusaha keras dan sehingga kini angka itu kian membesar.. Bukan once off yer..tapi setiap bulan. Siapa yang taknak increment bonus bulanan kadang2 mencecah 20% setiap bulan...kan?
  5. Tak perlu nak sewa atau beli kedai untuk letak produk saya. Tak perlu berpeluh menunggu di kedai dari pagi ke petang. Hanya paparkan  produk di 'kedai' alam maya
  6. 'Kedai alam maya' saya beroperasi 24jam. Bila bila masa sahaja orang di luar sana boleh melawat blog or facebook saya walaupun saya sedang tidur
  7. Saya tak perlu nak keluar rumah selalu untuk pos produk atau bertemu pelanggan. Segalanya dihujung jari kerana Shaklee menyediakan perkhidmatan courier 
  8. Saya dapat tambah ramai kawan baru dari seluruh negeri Malaysia hanya melalui alam maya.
  9. Saya dapat peluang tambah 'saham akhirat' kerana apa jua ilmu yang saya kongsikan menjadi saham utk bekalan akhirat
  10. Untungnya saya boleh menggunakan bonus bulanan yang besar itu untk memberi lebih banyak kepada orang diluar sana. Manis rasanya bila hasil dikongsi utk mereka yang memerlukan . Jika saya masih bekerja makan gaji rasanya tak mampu untuk tolong lebih ramai orang
  11. Sejak saya berbisnes online juga lah saya berpeluang merealisasikan impian saya menjadi WAHM {work at home momma}
  12. Bisnes online yang saya pilih tak perlukan modal ribu2 tapi komitmen yang tinggi pada 2-3 tahun pertama. Untungnya saya tak perlulah nak buat loan puluh ribu
  13. Selepas setahun setengah berbisnes online, saya berhenti kerja dan dapat fokus sepenuhnya masa saya pada bisnes online ini. Semestinya menguntungkan sebab sambil saya berbisnes, anak dan famili saya ada depan mata saya dan saya menjadi boss kepada masa saya sendiri. Sambil masak atau baring2 pun boleh layan bisnes online.
*Point di atas semuanya berdasarkan pengalaman peribadi saya yer. Ianya realiti bukan fakta tiruan..hihi
    slide ihsan dari presentation pack semasa NC 2012/13
    Ada banyak lagi yang menguntungkan tapi untuk setakat ini , itu sahaja yang dapat saya senaraikan...Apa yang boleh saya simpulkan,walau apa pun bisnes yang anda ingin lakukan melalui online. pastikan anda benar2 passion dengan pilihan anda...There are no secrets. Basicnya, if you willing to work hard, duplicate semua yang mentor anda buat, bersedia menanam kepercayaan pada diri dan Tuhan, sentiasa berdoa,dream big, have clear goal, bersedia memberi komitmen.. percayalah anda akan rasa manisnya bisnes online dan sangat menguntungkan.. 
    Bagi saya  bisnes online dengan Shaklee telah memberi pulangan yang menguntungkan. Bukan saya sahaja yang 'makan besar' tapi ramai anak buah saya turut merasakan keuntungan tersebut. Yang penting jangan pilih bisnes online atas dasar tiru tiru atau ikut orang sahaja. Tepuk dada tanya selera...:). Bisnes online ni tak mudah seperti yang disangka. Memang tak dinafikan bisnes online ni pulangannya menguntungkan tapi itu tidak bermakna anda boleh goyang kaki sahaja lebih lebih lagi di peringkat awal. Tiada kesenangan yang datang bergolek tanpa usaha keras....Apa jua bisnes pasti kene tempuh ujian, dugaan , cabaran, kesukaran.. adat berniaga...
    Kalau nak berjaya, No excuse, Just do It

    Copy right from :http://www.mamafaiz.com/

    No comments:

    Post a Comment