Thursday 6 September 2012

Shaklee Vitamin C

 Shaklee Vitamin C

Tahukah anda bahawa kulit adalah organ terbesar badan dan yang paling rapuh dan sensitif. Secara literalnya, kulit kita adalah garis pemisah antara diri kita dan dunia luar. Kulit anda adalah sistem pertahanan badan yang penting untuk mengawal dari kecederaan, cahaya ultraungu, mikroorganisma, dan pencemaran alam. Kulit juga membantu mengawal suhu badan dan kehilangan kelembapan.

Kulit mengandungi kira2 20% air. Kelembapan penting untuk kulit yang sihat. Ia membantu mengekalkan sel-sel permukaan supaya lembut, anjal, dan tampak muda. Keupayaan sel-sel kulit untuk mengawal kehilangan kelembapan daripada kulit adalah penunjuk utama kesihatan kulit. Satu lagi yang penting untuk kesihatan kulit optimum adalah sebum – campuran minyak semulajadi yang dihasilkan oleh kelenjar sebum pada kulit.
Apabila kelembapan semulajadi kulit dan pengeluaran sebum dalam imbangan yang sihat, lapisan hydrolipid (air dan minyak) terbentuk di permukaan kulit. Ia membantu mengekalkan kulit yang lembut, licin dan lembut. I juga mengekalkan pH yang sedikit berasid, yang membantu mengelakkan pertumbuhan bakteria dan organisma berbahaya. Misalnya panau dan sebagainya.

Tahukah anda kulit kita sentiasa diperbaharui? Proses pembaharuan yang berterusan adalah penting untuk mengekalkan fungsi kulit sebagai pelindung. Kulit kita sebenarnya sentiasa mengelupas (secara lembut dan tak disedari) untuk mengeluarkan sel lama dan menggantikannya dengan sel baru. Ia membantu mengekalkan kulit yang sihat dengan mengurangkan jumlah sel-sel kulit yang rosak oleh cahaya ultraungu atau radikal bebas masih melekat pada permukaan kulit.
Kulit mengalami proses penuaan dalam 2 cara:
Kulit umur kami dalam dua cara: penuaan disebabkan usia dan penuaan disebabkan alam sekitar (pramatang).

PENUAAN KERANA FAKTOR USIA:
  • Epidermis menipis
  • Sel lambat bertukar menjadi baru
  • Pengekalan kelembapan berkurangan
  • Kehilangan pigmentasi mewujudkan 
  • tompok penuaan
  • Kolagen berkurangan
PENUAAN PRAMATANG
  • Besi di dalam air paip mewujudkan kerosakan permukaan kulit
  • Radikal bebas menjejaskan integriti sel
  • Enzim yang dicetuskan oleh radikal bebas boleh memecahkan kolagen
  • Sel-sel yang rosak oleh sinaran matahari boleh menjadi pencetus kewujudan sel-sel pra-kanser




Kulit yang sihat biar seorang wanita nampak lebih menawan

Korean actress Yoona dengan kulit yang sihat amat cantik

Cara dapatkan kulit yang cantik:

- Tidur sebelum 11pm kerana badan kami membuang toksik pada pukul 11pm-          3am
- makan lebih buah buahan dan sayur sayuran

- exercise 20 minit sehari bagi berpeluh

- makan Vitamin C 2 biji dan Vitamin E 1biji setiap hari selepas makan

Shaklee Vitamin C







Vita E dan Vita C Shaklee



Shaklee vitamin C 1biji = 7 biji Orange




Apa yang anda perlu lihat sebelum memilih Vitamin C?

  1. Ia seharusnya menyediakan kira-kira 500mg Vitamin C setiap tablet.
  1. Pelepasanya hendaklah berasaskan gam dan resin tumbuhan semulajadi. Ini dikenali sebagai “pelepasan berlanjutan” yang berbeza daripada “pelepasan mengikut masa”
  1. Ia seharusnya mengandungi kompleks bioflavoid. Bioflavoid telah pun dibuktikan dapat membantu Vitamin C dengan 2 cara iaitu meningkatkan penyerapan dan membantu Vit C melaksanakan tugas dengan lebih baik.
  1. Yang paling penting! Ia seharusnya diuji secara klinikal untuk memastikan penyerapannya.

Ya, Sebab itu saya yakin dengan Shaklee dan akan terus memilih Shaklee sebagai sumber Vitamin C saya!

Shaklee Vita E 

Sedikit info tentang Vitamin E:
 

1Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.




Berminat dapatkannya Shaklee Vitamin C dan Vita E

sila hubungi SULI 0175432732 

Area Kuala Lumpur Distributor Kuala Lumpur 

atau pm saya di facebook :http://www.facebook.com/sue.sue.7509

Shaklee Alor Setar Kedah 




1 comment:

  1. Already try it..and saye puas hati dgn hasil nye..thanx to u for promote me this product Sue ^_^

    ReplyDelete